Primanjkljaj javnih financ je v prvi polovici leta dosegel 800 milijonov evrov – kar 750 milijonov več kot lani (vir: Fiskalni svet).

Seveda ima Slovenija primanjkljaj javnih financ iz več razlogov, ki so povezani z dolgoročnimi strukturnimi dejavniki, trenutnimi ekonomskimi razmerami in kratkoročnimi politikami, predvsem pa je zato kriva vlada, ki kot kaže, slabo gospodari z davkoplačevalskim denarjem. Ne le, da gospodari. Denar očitno odteka, saj tudi podatkov o črpanju evropskih sredstev ni na voljo.

In kako vse skupaj komentira minister za finance Klemen Boštjančič? Za RTV Slovenija je povedal, da je tak primanjkljaj povsem skladen z načrtom! Pri tem se je zanesljivo in prešerno nasmejal, čeprav to ni več smešno. Kako je lahko tak primanjkljaj zavestno načrtovan?

Primerno?

omrežje X

Koliko časa še in kdo bo odgovarjal?

Čeprav želijo prikazati drugače, se soočamo z upočasnjeno gospodarsko rastjo; če gospodarstvo raste počasneje (zaradi inflacije, obrestnih mer, vojne, globalne nestabilnosti), se tudi davčni prihodki zmanjšajo. Seveda gre vse to z roko v roki s slabo premišljenimi zakoni oz. spremembami, ki še dodatno bremenijo javne finance. Kot taki so na primer;

  • na področju zdravstva se soočamo z investicijami in visokimi stroški (npr. zaradi pomanjkanja kadra, višjih plač, opreme in korupcije).
  • plače v javnem sektorju: Rast plač v javnem sektorju (npr. v zdravstvu, šolstvu, upravi) močno vplivajo na odhodke države, čeprav se zdi,  da je vlada povečala plače znatno funkcionarjem, pri čemer se srednjem razredu, rast ne bo poznala kaj dosti.

  • slaba gospodarska politika in višanje davkov ter odtekanje kapitala v druge države

  • korupcija in odtekanje denarja, povezana tudi s prikritim financiranje NVO
  • Evropski projekti: Financiranje naložb v infrastrukturo, zeleni prehod ipd. pogosto terja predhodno državno sofinanciranje, kar kaže, da gre za močno nepremišljenost, predvsem pa nesposobnost vpogleda celostne situacije.

Notranjska.si