Maj se še ni iztekel, poletna sezona še ni uradno tu, a družbena omrežja že preplavljajo fotografije računov iz hrvaških lokalov in restavracij. Tokrat pa niso glavni avtorji teh objav Slovenci, temveč kar domači hrvaški turisti. 

“Vsako leto smo priča, kako nekateri gostinci dvigujejo cene kave, sladoleda in drugih prigrizkov. Ena izmed najbolj izstopajočih fotografij prihaja z otoka Hvar, kjer velika kava espresso stane 4,50 evra.

Eden izmed bralcev, je poslal fotografijo računa z opisom: “Če ste mislili, da je Hvar drag, je Opatija nora.” V Opatiji kava z mlekom stane kar 6 evrov, bela kava pa še pol evra več.

Bralka Marinetta se ni toliko pritoževala nad ceno, temveč nad količino, ki jo je dobila v Crikvenici. “Tri požirke kave sem aprila plačala 2,90 evra,” je zapisala v svojem komentarju.

Bralec Bojan je prav tako delil svojo izkušnjo iz Hvara. V eni izmed tamkajšnjih kavarn je za metin čaj plačal 5 evrov, prav tako za belo kavo, medtem ko je za Nescafe vanilijo odštel 6 evrov.

Kaj to pomeni za turizem?

Takšne zgodbe in fotografije zagotovo ne prispevajo k privlačnosti hrvaške obale za turiste, še posebej za tiste, ki iščejo cenovno dostopne počitnice. Čeprav so visoke cene v nekaterih elitnih destinacijah pričakovane, lahko prekomerno dviganje cen odvrne tudi najbolj zveste obiskovalce.

Hkrati pa ta pojav odpira širšo razpravo o trajnosti turizma in poštenosti cenovne politike. Gostinci bi morali razmisliti o dolgoročnih posledicah svojega poslovanja, saj lahko preveliki stroški goste odvrnejo in zmanjšajo prihodke v prihodnosti.

Hrvaška obala bo vedno ostala priljubljena destinacija, vendar morajo gostinci najti ravnotežje med kakovostjo in ceno, da ohranijo zadovoljstvo svojih strank in privlačnost svojih destinacij. Ali bodo poslušali svoje domače goste in prilagodili cene, pa bo pokazal čas.

Spletno uredništvo