Na Nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT zaznavajo povečano število prevar pri rezervacijah počitniških nastanitev. T. i. Booking prevara je praviloma najbolj aktualna ravno v času poletnih počitnic.
Prevarani uporabniki so na goljufive prakse naleteli tako prek legitimnih kot prek lažnih oglasov na znani platformi za rezervacije. Če se tudi sami odpravljate na dopust in še niste opravili rezervacije, si preberite naslednje SICERT-ove napotke, kako se zaščititi pred prevaranti.
Ena od metod prevarantov je, da zlorabijo profil legitimnega ponudnika
Prevaranti lahko uporabijo legitimen oglas ponudnika, ki svoje namestitve oddaja prek platforme Booking.com. To storijo tako, da mu predhodno ukradejo geslo za dostop do platforme in nato z uporabniki komunicirajo neposredno prek njegovega profila.
Uporabniku pošljejo sporočilo, v katerem lažno navajajo, da je treba rezervacijo dodatno potrditi prek povezave, ki pa vodi na lažno stran izven platforme. Na tej strani želijo, da uporabnik vnese podatke kreditne kartice, kar pa lahko vodi v finančno oškodovanje.
Objavijo lahko zelo privlažen, a lažen oglas
Drugi način, kako priti do uporabnikovih bančnih podatkov, pa je, da na spletni strani Booking.com pod krinko ponudnika nastanitev objavijo zelo privlačen, a lažen oglas. Ker nastanitev oglašujejo na legitimni spletni strani, na prvi pogled izgleda, da je z oglasom vse v redu. A dvom vzbudi izjemna ponudba v oglasu. Navadno gre za luksuzen apartma z najnovejšo opremo, ki se oddaja po izjemno nizki ceni. Ponudba, za katero se zdi, da je predobra, da bi bila resnična, pa je vedno znak za alarm.
V primeru lažnega oglasa so slike nastanitve navadno ukradene, naslov pa izmišljen. Oboje je možno preveriti na spletu. Objavljene fotografije lahko na spletu poiščemo z orodjema TinEye in Google Images. Lokacijo in naslov nastanitve pa preverimo na Google zemljevidih in uporabimo funkcijo “street view” ter jo primerjamo s fotografijami v oglasu.
Za prevarante je bistveno, da komunikacijo z uporabnikom preusmerijo izven platforme
Po opravljeni rezervaciji goljufi uporabnika kontaktirajo prek WhatsAppa ali katere druge platforme za hipno sporočanje. Obvestijo ga, da je bila rezervacija odpovedana zaradi težav s preverjanjem kreditne kartice na Bookingu, pri čemer lahko tudi sami dejansko odpovejo rezervacijo. Ob tem pa uporabniku ponudijo možnost, da nastanitev ponovno rezervira in plača kar prek povezave v sporočilu.
Goljufi ob tem izvajajo dodaten pritisk in grozijo, da rezervacija ne bo uspešna, če uporabnik takoj ne nakaže denarja.
Napredna oblika phishinga
Povezava v prejetem sporočilu, prek katere naj bi uporabnik opravil ponovno rezervacijo in plačilo nastanitve, vodi na lažno spletno stran, ki zelo dobro kopira podobo platforme Booking.com.
Na strani je treba vnesti vse podatke o gostu ter seveda podatke o kreditni kartici. Pri Booking prevari gre za napredno obliko phishinga, opozarja SI-CERT. Podatki o kreditni kartici, ki jih uporabnik vnese v lažni obrazec, so posredovani prevarantom, ki tako dobijo dostop do denarja na računu. Podobne prevare so v preteklosti zaznali tudi na portalu Airbnb.
Spletno uredništvoVir: Policija