“Stojim za svojimi izdelki. Ljudje jih uporabljajo, ker delujejo.”
– Herta Kosmina
Ko se na televiziji pojavi njen nasmeh in miren glas, se mnogi gledalci nehajo preklapljati.
Za nekatere je simbol zdravja in vztrajnosti. Za druge – obraz pretiranega oglaševanja.
A ne glede na mnenja, Herta Kosmina je postala fenomen slovenske televizije.
Od Primorske do vrha slovenskega podjetništva
Rojena na Primorskem, po izobrazbi ekonomistka, po naravi nepopustljiva podjetnica.
Herta Kosmina je svojo pot začela daleč od žarometov.
Z zanimanjem za zdravje in naravne pripravke je skupaj s partnerjem ustanovila podjetje Biostile – danes eno najprepoznavnejših imen med prehranskimi dopolnili v Sloveniji in širše po Evropi (Siol.net, 2023).
Podjetje se je iz malega lokalnega projekta prelevilo v večmilijonsko zgodbo o uspehu.
Njihovi izdelki – od čajev in vitaminov do kolagena – so prisotni v tisočih slovenskih domovih.
Kraljica televizijskih oglasov
Herta Kosmina je preoblikovala oglaševalski prostor.
Njen nastop ni klasična reklama – je mini oddaja, polna topline, osebnosti in mirnega tempa.
Medtem ko drugi oglaševalci kričijo, Herta šepeta.
In ravno zato ji ljudje verjamejo.
“Ko Herta govori, se zdi, kot da govori tebi.”
Njeni oglasi so postali stalnica, njen glas prepoznaven kot zvon cerkve v domači vasi.
Postala je sinonim za zaupanje – in tudi tarča za kritike.
Uspeh, polemike in dvomi
Vsak uspeh ima svojo ceno.
In Herta Kosmina jo dobro pozna.
Podjetje Biostile se je v zadnjih letih večkrat znašlo pod drobnogledom Zdravstvenega inšpektorata, ki je podjetju izrekel kazni v skupni vrednosti več kot 300.000 evrov zaradi zavajajočih oglasov (Maribor24, 2024).
Kritiki opozarjajo, da številne zdravstvene trditve o izdelkih niso bile ustrezno potrjene s strani EFSA (Evropske agencije za varnost hrane) (N1 Info, 2023).
Tudi RTV Slovenija je leta 2024 omejila oglaševanje prehranskih dopolnil v svojih programih – kar je neposredno vplivalo na Hertine oglase (Žurnal24, 2024).
Kljub temu Herta ostaja mirna. Njeni oglasi so še vedno prisotni na manjših televizijah, spletnih platformah in socialnih omrežjih – njena prisotnost ne pojenja.
🔎 ZANIMIVOST
-
Herta Kosmina ni zdravnica ali farmacevtka, temveč ekonomistka.
-
Pravi, da se je v svet prehranskih dopolnil podala iz osebnega zanimanja za zdravje.
-
Njen prepoznaven slog oglaševanja temelji na iskrenem tonu, osebni zgodbi in počasnem tempu – popolnem nasprotju modernih, agresivnih reklam.
Koliko je vredna kraljica zaslonov?
Osebno premoženje Herte Kosmina ni javno razkrito, a poslovni kazalniki govorijo sami zase.
Podjetje Biostile d.o.o. ustvarja večmilijonske letne prihodke, ima lastno proizvodnjo in distribucijo ter zaposluje več deset ljudi (N1 Info, 2024).
Po ocenah poslovnih poznavalcev naj bi skupaj s partnerjem razpolagala z večmilijonskim premoženjem, če se upoštevajo vrednost podjetja, nepremičnin in stalni oglaševalski vložki.
Vsekakor pa ima Herta Kosmina status najuspešnejše oglaševalke slovenskih TV ekranov – in eno najmočnejših osebnih blagovnih znamk v državi.
Za ene je navdih – dokaz, da lahko podjetna ženska iz malega kraja postane nacionalni fenomen.
Za druge – opozorilo, kako tanko je ravnotežje med marketingom in manipulacijo.
Toda Herta Kosmina se ne meni za kritike.
Zna biti mirna, nasmejana in odločna – tudi takrat, ko je pod pritiskom.
“Ljudje me poslušajo, ker govorim iz srca.”
In morda je ravno v tem njen ključ do uspeha.
Herta Kosmina ni le podjetnica.
Je fenomen časa – spoj osebne zgodbe, poslovne spretnosti in medijske karizme.
Zgradila je ime, ki ga pozna skoraj vsak Slovenec.
In četudi se mnogi sprašujejo, ali so vsi izdelki res tako učinkoviti, kot pravi televizija, je ena stvar nesporna:
Herta Kosmina je kraljica TV zaslonov.
In njen imperij – zgrajen na zaupanju, nasmehu in neomajni veri v lastno vizijo – še zdaleč ne kaže znakov upočasnitve.
Uredništvo Notranjska